تلفن:     03133324320-03133337500

نمابر:     03133324392

واتس آپ :  09029545099

اینستاگرام: AGS.INSPECTION

تاریخ آخرین بروز رسانی : 1397/05/28

 آدرس:

اصفهان .میدان جمهوری . خیابان امام خمینی(ره). خیابان ساحل. پلاک 26.

ماشین آلات ، دستگاه ها و ابزارهایی که امروزه در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند بسیار پیچیده و گران قیمت اند و لذا استفاده از روش های تولید و بازرسی ای که حداکثر قابلیت اطمینان را برای این تجهیزات تامین نمایند امری لازم و ضروری است. آزمون های غیر مخرب (که در انجام آن ها آسیبی به قطعه وارد نمی آید) از جمله روش های مورد استفاده برای بازرسی تجهیزات یاد شده هستند. شماری چند از آزمون های غیر مخرب کاربردهای صنعتی بیشتری یافته اند . آزمون فراصوتی یکی از رایج ترین آنهاست.

به لحاظ ویژگی های بنیادین آزمون های فراصوتی ، از آنها برای ارزیابی انواع محصولات فلزی و غیر فلزی از جمله اتصالات جوش ، قطعات آهنگری ، ریختگری ، ورق ها، لوله ها، قطعات پلاستیکی، سرامیک ها و... استفاده می گردد.آزمون های فراصوتی توانایی تشخیص ناپیوستگی های داخلی قطعه را داشته و استفاده از آنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. بدین لحاظ ، امروزه این آزمون ها به عنوان ابزاری موثر برای تضمین کیفیت قطعات به کار گرفته می شوند.

روش های صحیح برای انجام آزمون های فراصوتی با مطالعه نمونه مورد آزمون ، بررسی سابقه قطعه ، ملاحظات تجربیات بدست آمده از نمونه های مشابه ، و نیزبا اطلاع از ناپیوستگی های مشاهده شده در نمونه های قبلی بدست می آید. اطمینان از انجام صحیح آزمون و تامین هدف های مورد نظر در انجام آزمون ، از وظایف مجریان آزمون و کسانی که بر کار مجریان نظارت می کنند می باشد. در صورتی که تشخیص داده شود که آزمون به روش نادرستی انجام می گیرد، مراتب باید به اطلاع مسئولین ذیربط رسانده شود تا نسبت به اصلاح روش ها اقدام نمایند.

هدف از انجام یک آزمون فراصوتی حصول اطمینان از قابل اعتماد بودن قطعه به طرق زیر است:

1 تهیه تصویری از ناپیوستگی های موجود در قطعه .

2 تعیین ماهیت ناپیوستگی ها بدون وارد ساختن صدمه ای به قطعه .

3 جداسازی قطعات قابل قبول از قطعات غیر قابل قبول بر اساس استاندارد های تعیین شده.

تا زمانی که نتایج آزمون مورد ارزیابی قرار نگرفته اند، آزمون به پایان نرسیده است . ارزیابی روش  انجام آزمون و نتایج حاصل از آن ، نیازمند شناخت مواد مورد استفاده در ساخت قطعه ، و نیز آگاهی از هدف انجام آزمون است. علاوه بر این مجریان باید آگاهی کافی از فرایند های به کار گرفته شده در ساخت نمونه مورد آزمون نیز داشته باشند.

شرکت مهندسی آزمون گستر اسپادان با در اختیار داشتن منابع انسانی و تجهیزاتی مناسب و با تکیه بر دانش روز دنیا در روش انجام آزمون التراسونیک ، توانسته است خدمات نوینی را به مشتریان خود ارائه نماید.

 

 

************************************************

123.jpgIRSNT.jpgahan.jpgatomi.jpgesfahan.jpgiwnt.jpgkar.jpgmadan.jpgnanci.giftyehran.jpg